Wednesday, October 08, 2008

شکار امنیتی فعالان حقوق زنان



بازداشت حمیده نبوی و نگین شیخ الاسلامی- لغو حکم اولیه هانا عبدی . شکار امنیتی فعالان حقوق زنان

دادگاه تجدید نظر استان کردستان، حکم 5 سال زندان "هانا عبدی" از فعالان حقوق زنان را که در کردستان فعالیت می کرد به 18 ماه زندان تبدیل کرد. این دادگاه همچنین حکم تبعید وی به شهرستان "گرمی" در آذربایجان غربی را نیز لغو کرد.
"هانا عبدی" 21 سال دارد و دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور بیجار است که در تاریخ 11/7/86 در شهر سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس محاکمه شده بود.
همزمان با این خبر، اعلام شد که "حمیده نبوی چاشمی" روز گذشته در تهران بازداشت شد. وی 45 سال دارد و هنگامی بازداشت همراه با فرزند خردسال خود از خانه خارج شده بود.
نیروهای امنیتی پس از بازداشت حمیده، همراه با وی وارد خانه شده و پس از تفتیش منزل و ضبط کامپیوتر و سایر لوازم مربوطه، همراه با او به محل کارش رفتند. در محل کار که یک مغازه است فرزند وی را به شاگرد مغازه تحویل داده و و با وعده بازگشت بازداشتی تا دو روز دیگر او را با خود بردند. حمیده نبوی از فعالان حقوق زنان است.
در یک خبر دیگر، " نگین شیخ الاسلامی" از فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زنان نیز در تهران بازداشت شده است. این بازداشت نیز توسط نیروهای امنیتی صورت گرفت و گفته می شود وی به بند 209 بازداشتگاه اوین منتقل شده است. نگین شیخ الاسلامی اهل سنندج و مسئول انجمن زنان آذرمهر کردستان و از اعضای کمپین برای آزادی روناک صفارزاده و هانا عبدی است. وی که در رشته ادبیات و روزنامه نگاری تحصیل کرده تا کنون بررسی های متعددی درباره وضعیت زنان کُرد- بویژه در مناطق دورافتاده ای در کردستان مانند "اورامانات"- انجام داده است
.

No comments: