Sunday, June 14, 2009

یورش به بیمارستانها به قصد دستگیری مجروحین


یورش به بیمارستانها به قصد دستگیری مجروحین

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
یورش به بیمارستانها به قصد دستگیری زخمی شدگان و تهدید پرسنل درمان کننده به بازداشتبنابه گزارشات رسیده از بیمارستان هزار تختخوابی شب گذشته نیروهای گارد ویژه به اورژانس این بیمارستان یورش بردند وقصد دستگیری زخمی شدگان درگیریهای روز گذشته را داشتند.حوالی ساعت 01:30 انبوهی از نیروهای گارد ویژه همراه با مامورین وزارت اطلاعات به بخش اورژانس بیمارستان 1000 تختخوابی تهران (خمینی) یورش بردند. آنها با پزشکان و پرستاران معالج زخمی شدگان درگیریهای روز گذشته وحشیانه برخورد کردند . نیروهای وزارت اطلاعات که همراه با گارد ویژه به این بیمارستان یورش برده بودند خواستار دستگیری زخمی شدگان و همراهان آنها بودند که با مقاومت و ایستادگی پزشکن و پرستاران معالج مواجه شدند. نیروهای امنیتی وقتی که با ایستادگی پرسنل بخش اورژانس این بیمارستان مواجه شدند تهدید به بازداشت آنها نمودند. برخورد وحشیانه و غیر انسانی مامورین وزارت اطلاعات و گارد ویژه با پرسنل معالج بخش اورژانس این بیمارستان برای مدت طولانی ادامه داشت و کادر درمانی در این مدت قادر به ادامه معالجه زخمی شدگان نبودند. وضعیت بعضی از زخمی شدگان وخیم بود و همچنین بر تعداد انتقال افراد زخمی شده افزوده می شد.بنابه گفتۀ زخمی شدگان و همراهان آنها این درگیری تا ساعت 03:30 ادامه داشت . وبا مقاومت پرسنل شریف این بخش و همراهان زخمی شدگان مامورین وزارت اطلاعات و گارد ویژه از آنجا پس رانده شدند .اکثر زخمی شدگان بخاطر ترس از دستگیری بصورت سطحی مورد درمان قرار می گیرند و علیرغم شرایط و خیم بعضی از آنها که دچار زخمهای عمیق و خطرناک هستند در سطح پانسمون خود اکتفا می کنند و با آن شرایط به منازل خود بازمی گردند.عملکرد مامورین وزارت اطلاعات یادآور اعمال آنها در دهۀ 60 می باشد که زخمی شدگان آن زمان را از تخت بیمارستان دستگیر می کردند و به زندان منتقل می شدند.در درگیریهای دیروز حتی بیمارستانها و پرسنل آنها که به صرف انجام وظیفه انسانی و شغلی خود عمل می کردند در امان نبودند و مورد یورش و اهانت و تهدید به دستگیری می شدند.
24 خرداد 1388 برابر با 14 ژون 2009

1 comment:

Jay said...

Sajjad Hospital Attacked

In addition to attacking 1000-Takhtekhab Hospital, my friend from Tehran reports that at the early morning hours of Sunday (Tehran Time) securit forces and Paasdaaraan have attacked Sajjaad Hospital near Fatemi Square in Tehran and have taken 8 wounded demonstrators from there before the morning-shift staff of the hospital arrived.

The report says that the head of the hospital has ordered the hospital to close in protest to this act.

The source also said taht on Monday, armed motorcycle drivers belonging to Nirooye Entezami drove into the hospital lobby with their high powered motorcycles shouting profanities and looking for the demonstrators who had sought refuge in the hospital. They are attacking every hospital they suspect may have given shelter to protesting people.