Friday, May 23, 2008

تجمع در برابر سفارت امارات به خشونت کشیده شد

تجمع در برابر سفارت امارات به خشونت کشیده شد

ه دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
تجمع مردمی در برابر سفارت امارات در تهران که با حضور بیش از 1500 نفر در ساعت 5 بعدازظهر امروز آغاز شده بود، با دخالت نیروهای انتظامی و یگان ضدشورش به تشنج و درگیری انجامید.
بنابر گزارشها، ساعت 5 بعدازظهر امروز، جمعیتی بالغ بر 1500 نفر با تجمع در برابر سفارت امارات در خیابان ظفر، نسبت به سیاست های کشورهای عربی در مورد تحریف نام خلیج فارس اعتراض کردند. اما پس از مدتی با استقرار نیروهای ضد شورش و ضرب و شتم حاضرین در تجمع، این مراسم به تشنج کشیده شد.
شاهدان عینی گزارش می دهند در جریان حملات نیروهای امنیتی، مردم به شدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته اند و خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک تا پارک ملت همچنان اوضاع ناآرامی دارد.
از جمله شعارهای سر داده شده در این تجمع" سکوت تو هم میهن خیانت است به ملت" و " نیروی انتظامی خجالت خجالت" بوده است، همچنین تجمع کنندگان بارها با سر دادن سرود "ای ایران" و "یار دبستانی" اعتراض خود را نسبت به برخورد نیروهای امنیتی حاضر در محل اعلام داشته اند.
گفته می شود در جریان این تجمع که با خشونت زیاد از سوی نیروهای ضد شورش همراه بوده است، تعدادی نیز بازداشت شده اند. تاکنون از هویت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست
.

No comments: