Friday, August 15, 2008

بیانیه کمپین آزادی برای زینب بایزیدی




بیانیه کمپین آزادی برای زینب بایزیدی


زینب بایزیدی، فعال حقوق زنان و عضو انجمن زنان آذر مهر و سازمان حقوق بشر کردستان، از تاریخ 19 تیر ماه 1387 با احضاریه تلفنی به ستاد خبری اطلاعات مهاباد فراخوانده شد و بعد از بازجویی بدون تفهیم اتهام و هیچ توضیحی دستگیر و به زندان عمومی مهاباد منتقل شد .
زينب بايزيدي از فعالان حقوق بشر که در حوزه حقوق زنان فعاليت مي نمود ، صبح 10 مرداد پس از 23 روز بازداشت و بلاتکليفي از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مهاباد به دادگاه انقلاب منتقل و مراحل بازپرسي پرونده را طي نمود.
وي بعنوان عضويت در چندين نهاد و انجمن مدافع حقوق بشر و خاصه فعاليتهايي در حوزه حقوق زنان مورد تفهيم اتهام قرار گرفت ، خانم بايزيدي تمامی اتهامات نسبت داده شده به خود را به جزء همكاری‌ با كمپين يك ميليون امضاء را رد کرده و در همين رابطه در دادرسي مربوطه به دفاع از خود پرداخت .
وی در طي يک پروسه پرابهام و نامعلوم قضائي و تنها در عرض 32 روز به 4 سال حبس تعزيري توام با تبعيد محکوم گرديده است درحالي که حتي نامبرده وکيلي براي دفاع در اختيار نداشته است .
زينب بايزيدي در اعتراض به حکم صادره و مشکلات خود در زندان از روز يکشنبه مورخه 20/5/87 دست به اعتصاب غذا زده است .
ما جمعی از فعالین حقوق بشر ٬ فعالین عرصه های سیاسی ٬ کارگری ٬ اجتماعی و زنان در ایران و خارج از ایران ٬ ضمن محکوم کردن هر گونه تعلیق ، اخراج ، دستگیری و پیگرد دانشجویان و فعالین سیاسی ٬ زنان ٬ کارگری و اجتماعی ، خواهان آزادی فوری و بدون و قید و شرط آنان هستیم و روند رسيدگی به پرونده زينب بايزيدی را ظرف يك ماه كه از دستگيری ايشان می‌گذرد پرنقص و صدور حكم 4 سال حبس در تبعيد برای ايشان را كه در دادگاهی بدون حضور وكيل صورت گرفته بسيار سنگين و اتهامات نسبت داده شده به وی را پرابهام می‌دانیم و خواهان آن هستیم تا امكان يك دادرسی عادلانه و علنی برای اين فعال كُرد فراهم گردد.
کمپین آزادی برای زینب بایزیدی

No comments: