Monday, September 17, 2007

احضار منصوره شجاعی و طللعت تقی نیا به دادگاه انقلاب




كانون زنان ايراني :منصوره شجاعي و طلعت تقي نيا از فعالان جنبش زنان به دادگاه انقلاب اسلامي احضار شدند.


شجاعي درباره حكم كتبي احضاريه مي گويد:«شنبه ساعت 9 شب دومرد كه خود را نمايندگان دادگستر ي معرفي كردند مودبانه برگه اي را با عنوان احضاريه دادگا به من دادند وگفتند ساعت 10 صبح چهارشنبه همین هفته به بازپرسي شعبه يك امنيت دادگاه انقلاب مراجعه كنم.»
در همين ساعت طلعت تقي نيا نيز برگه اي با همين مضمون دريافت كرده است.
چندي پيش گروهي از فعالان زن براي شركت در يك كارگاه آموزشي روزنامه نگاری قرار بود عازم هند شوند كه انجام اين سفر از سوي نيروهاي امنيتي لغو شد و بعضي از اين زنان از جمله منصوره شجاعی و طلعت تقنی نیا چند روزي را به همین دلیل در بازداشت به سر بردند. طلعت تقي نيا معتقد است اين برگه احضار در باره آن سفر نيست اما دليل دقيق آن را نمي داند.
شجاعي نيز كه جمعه گذشته در جلسه كمپين يك ميليون امضا در خرم آباد شركت كرده بود درباره ارتباط اين احضاريه با اين جلسه مي گويد: «تصور مي كنم اين احضار در ارتباط با سفر به هند باشد ولي ماجراي جلسه خرم آباد پروسه احضار را تسريع كرده است.»
البته نه نمايندگان دادگستري و نه برگه احضاريه اشاره اي به موضوع اين احضار نكرده اند.
وكيل منصوره شجاعي ،شيرين عبادي است كه اكنون خارج از كشور است و ديگر وكيل او نسرين ستوده كه وكالت طلعت تقي نيا را نيز به عهده دارد به خاطر بيماري كودك اش درگير است.
شجاعي به نمايندگان دادگستري تاكيد كرده است كه وكلايش قادر به همراهي او در دادگاه نيستند اما نمايندگان دادگستر ي گفته اند بايد حضوری اين مشكل را به دادگاه اعلام كند.
در برگه احضاريه اشاره اي به برگزاري جلسه دادگاه يا بازجويي نشده است.اما شجاعي تصور مي كند جلسه دادگاه روز چهارشنبه برگزار مي شود.چرا كه به شكل شفاهي به او اين را گفته اند. طلعت تقي نيا نيز كه جز زناني بوده كه قصد سفر به هند را داشته .علت احضار به دادگاه را اين سفر نمي داند اما در جلسه خرم آباد نيز شركت نداشته و دليلي براي احضار او به دادگاه وجود
ندارد.

No comments: