Friday, January 11, 2008

مادرم بی گناه است، آزادش کنید

مادرم بی گناه است، آزادش کنید
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
هایدا خواندار، خواهر هانی خواندار از بازداشت شدگان طرح ارتقا امنیت اجتماعی که مادرش نیز 1 ماه پیش پس از مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، می گوید:" حدود 10 روز پیش مادرم بعد از گذشت 2 هفته از بازداشتش با منزل تماس گرفت و در حالی که بازجوی پرونده ، نزدیک او حضور داشت، به من توصیه کرد که از رفتن به دادگاه انقلاب و پیگیری شرایط او خودداری کنم."
عفت قواعدی، مادر هانی خواندار، همچنین در این تماس به دخترش گفته است، که احتمالا تا چند روز آینده آزاد خواهد شد، با این حال با گذشت یک ماه از دستگیری وی، او همچنان در سلول انفرادی و در بازداشت به سر می برد.
هانی خواندار، در اواخر فروردین ماه امسال از سوی نیروی انتظامی بازداشت و از سوی دادگاه به اعدام محکوم شد. وی از حدود 6 ماه پیش هیچ گونه تماسی را با منزل داشته است و طبق اظهارات خانواده اش در بند ( 2-الف) که تحت نظر اطلاعات سپاه می باشد، نگهداری می شود.
عفت قواعدی، پیش از بازداشت، بارها از اعمال شکنجه های غیرانسانی بر فرزند خود خبر داده بود.
یکی از بازداشت شدگان این طرح، که به همراه هانی خواندار و 28 تن دیگر در لیست محکومین به اعدام قرار داشت، دو هفته پیش به زندان قزل حصار انتقال یافت. او ضمن تایید خبر نگهداری هانی خواندار در بند سپاه، از شکنجه های شدید وارده بر وی خبر داد.
گفتنی است، دادگاه انقلاب در روزهای اولیه پس از بازداشت عفت قواعدی، اتهام وی را انجام مصاحبه با رسانه های ضد انقلاب ذکر کرده بود ، اما پس از آن، از اعلام اتهام وی به خانواده اش خودداری کرده است.
هایدا خوانداربا اشاره به سالخورده بودن مادرش می گوید:" مادرم را بی گناه بازداشت کرده اند، او تحمل حبس انفرادی را ندارد."
لازم به ذکر است، اکثریت بازداشت شدگان مرحله اول طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در هفته های گذشته با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شده اند و سایرین نیز به زندان های قزل حصار و رجایی شهر انتقال یافته اند. با این وجود گفته می شود، حدود 5 نفر از بازداشت شدگان، کماکان در سلول انفرادی نگهداری می شوند
.

No comments: