Sunday, July 06, 2008

اعتصاب غذای محبوبه كرمی


اعتصاب غذای محبوبه كرمی
و نه زن دیگر در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی شان

مدرسه فمینیستی: عصر امروز یكشنبه 16 تیر ماه محبوبه كرمی در تماسی كوتاه با خانواده خود گفته است به اتفاق نه زن دیگر كه در یك سلول تنگ و كوچك در بند نسوان حبس شده اند؛ دست به اعتصاب غذا زده اند.
محبوبه دلیل اعتصاب غذای خود و هم بندانش را اعتراض به بلاتكلیف نگاه داشتن آنها در زندان دانسته است.
این ده زن كه در میانشان زنی 70 ساله و دختری 17 ساله نیز هست به دلیل آنكه از سه هفته پیش بدون آنكه هیچ جرمی مرتكب شده باشند در زندان به سر می برند نسبت به وضعیت خود اعتراض دارند. آنها در این مدت نتوانسته اند با قاضی پرونده ملاقات داشته باشند.
محبوبه كرمی به خانواده خود گفته است به دلیل عدم برخورد مناسب با آنها؛ اجازه ندادن برای هوا خوری؛ در اختیار قرار ندادن كاغذ و قلم برای نوشتن شكواییه به معاون زندان و نرساندن صدای اعتراض آنها به مسئولین؛ و بلاتكلیفی و نامعلوم بودن وضعیت آنها همگی به اتفاق تصمیم گرفته اند دست به اعتصاب غذا بزنند.
در همین رابطه صبح امروز پوربابایی وكیل محبوبه كرمی به دادگاه انقلاب مراجعه كرده است اما هیچ گونه پاسخی از سوی مسئولین دادگاه به او داده نشده است.
صدیقه مصائبی مادر محبوبه نیز كه در بستر بیماری بسر می برد برای پیگیری وضعیت دخترش تا كنون بارها تماس تلفنی با دادگاه انقلاب داشته است اما هر بار با لحنی نادرست و غیر مسئولانه با این مادر شصت و سه ساله برخورد شده است.
محبوبه كرمی بیست و چهارم خرداد در حالی كه سوار بر اتوبوس شركت واحد در حال گذر از خیابان ولی عصر بوده است با زور مشت و لگد و باتوم ماموران لباس شخصی به اتفاق دیگر مسافران عادی اتوبوس باز داشت شد.

No comments: