Sunday, July 13, 2008

محمد هاشمی و بهاره هدایت صبح امروز بازداشت شدند




محمد هاشمی و بهاره هدایت صبح امروز بازداشت شدند



خبرنامه امیرکبیر: محمد هاشمی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، و بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی و دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم، صبح امروز برای دومین بار طی یک سال اخیر به طور غیر منتظره ای بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای امنیتی ساعت ۷ صبح امروز طی اقدامی هماهنگ و به صورت برنامه ریزی شده با حکم متین راسخ به منزل پدری این دو فعال دفتر تحکیم وحدت مراجعه کرده و با تفتیش و ضبط وسایل شخصی، محمد هاشمی و بهاره هدایت را بازداشت نموده و به زندان اوین منتقل کردند، مأموران امنیتی بیش از سه ساعت مشغول بازرسی منزل بهاره هدایت بودند. در خصوص علت بازداشت این دو عضو شورای مرکزی هیچ اطلاعی در دست نیست.

محمد هاشمی و بهاره هدایت به همراه دیگر اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم سال گذشته دستگیر شدند و بیش از یک ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر بردند. در پی بازداشت سال گذشته اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم، روز ۱۳ مردادماه قرار بود جلسه دادگاه محمد هاشمی برگزار شود.

علی نیکونسبتی، مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت، به خبرنامه امیر کبیر گفت: متاسفانه در ادامه بازداشت های گسترده دانشجویان، برای دومین بار در یک سال اخیر شاهد بازداشت این دو فعال دانشجویی بودیم.

وی با اعتراض شدید نسبت به برخوردهای صورت گرفته با فعالین دانشجویی در روزهای اخیر گفت: البته در این میان افرادی نیز که با دادن نسبت های کذب به این مجموعه در صدد تضعیف آن بودند نیز مقصرند. زیرا خواسته یا ناخواسته بهانه ای برای سرکوب دانشگاه و فعالین دانشجویی را فراهم کردند.

لازم به ذکر است بهاره هدایت در طی تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵ بازداشت و در دادگاه انقلاب به دوسال حبس تعلیقی محکوم شد. طی هفته های گذشته بیش از ۱۰ دانشجو در مشهد و ۳ دانشجو نیز در تهران بازداشت شدند. تعداد بازداشت های دانشجویی اخیر اکنون به نزدیک به ۲۰ نفر رسیده است
.

No comments: