Tuesday, July 22, 2008

شکنجه سه کودک در مرکز سازمان بهزیستی زنجان


شکنجه سه کودک در مرکز سازمان بهزیستی زنجان


خبرنامه امیرکبیر: سه کودک پنج تا هفت ساله در مرکز سازمان بهزیستی زنجان با داغ گذاشتن بر بدنشان شکنجه شدند. در عکس های منتشر شده از این سه کودک یتیم که مریم، زهرا و محمدمهدی نام دارند، اثر داغ گذاشتن و سوختگی بر گردن و پاهای این سه کودک مشخص است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این سه کودک که برای نگهداری و مراقبت در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته بودند با این اعمال وحشیانه مواجه شده اند، ولی با این وجود سازمان بهزیستی خود را به عنوان وکیل مدافع این سه کودک معرفی کرده و گفته است با متخلفین در هر رده ای که باشند برخورد خواهد کرد!

خبر شکنجه سه کودک در مرکز سازمان بهزیستی زنجان و انتشار عکس هایی دلخراش از داغ گذاشتن بر بدن این کودکان واکنش های متفاوتی را در پی داشت.

خبرگزای فارس در ابتدا در مصاحبه ای با قائم مقام معاون اجتماعی بهزیستی این خبر را تکذیب کرد و نوشت: “تنبیه و داغ کردن کودکان یتیم در مراکز نگهداری بهزیستی غیر‌ممکن است.” اما با انتشار و تایید عکس های دلخراش شکنجه این کودکان، پس از مدتی این خبرگزاری، خبر داغ گذاشتن بر بدن کودکان را از قول سرپرست بهزیستی استان زنجان تایید کرد، ولی با این وجود سعی کرد این خبر را کم اهمیت نشان دهد و نوشت: “سرپرست بهزیستی استان زنجان کودکان آزار دیده را بد سرپرست معرفی کرد و نه بی سرپرست.”

سرپرست بهزیستی استان زنجان همچنین در سخنانی جالب توجه گفت: “این قبیل کارها در مراکز اتفاق می‌افتد و بسیاری از مواقع اتفاقاتی این چنینی هرگز گفته نمی‌شود.”

با این حال در خبری که در پایگاه اینترنتی سازمان بهزیستی منتشر شده است، خبر شکنجه این کودکان تایید شده است. سایت تابناک نیز در خبری به نقل از یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد زنجان این واقعه را شرح داده است.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی نیز در مورد خبر شکنجه این سه کودک گفته است: “در پی گزارش تخلف در شیرخوارگاه بهزیستی زنجان، مبنی بر آزار و اذیت سه کودک، این موضوع ظرف چند روز گذشته در دستور کار فوری کارشناسان دفتر بازرسی سازمان قرار گرفته و در این رابطه مسوول مرکز، مربی و کارگر خدماتی متهمان اصلی هستند.”

مدیر کل سازمان بهزیستی استان زنجان نیز به جای پاسخگویی به این واقعه دردناک در مورد تعداد کودکان شکنجه شده بحث کرده است و گفته است: “تعداد کودکان آزاردیده دو نفر بوده است نه سه نفر.”

رسول سیدی‌فر گفت: “آثار سوختگی در ناحیه صورت و کمر دو کودک پنج و شش ساله مشاهده شده است.”

وی افزود: “تصویر کودک سوم که آثار سوختگی بر روی پای آن دیده شده، مربوط به آزارهایی است که توسط خانواده این کودک و قبل از تحویل به مرکز بهزیستی، انجام شده بود.”

سیدی‌فر خاطر نشان کرد: از وقوع این حادثه که موجب جریحه‌دار اذهان عمومی‌ شده، پوزش می‌طلبیم و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از وقوع چنین حوادثی در آینده پیشگیری کنیم
.

No comments: