Wednesday, April 29, 2009

اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه به پرونده سازی بر علیه دانشجویان امیرکبیر و ادامه بازداشت آنان در مراسم سخنرانی میرحسین موسوی

اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه به پرونده سازی بر علیه دانشجویان امیرکبیر و ادامه بازداشت آنان در مراسم سخنرانی میرحسین موسوی
خبرنامه امیرکبیر: امروز همزمان با حضور میرحسین موسوی در دانشگاه رازی کرمانشاه دانشجویان این دانشگاه با اعتراض گسترده و با شعارهای ممتد نسبت به ادامه بازداشت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اعتراض کردند.

مراسم سخنرانی میر حسین موسوی یکی از کاندیداهای انتخابات دهم ریاست جمهوری در حالی در دانشگاه رازی برگزار شد که هزاران دانشجو در سالنی که فقط ظرفیت آن ۳۰۰ نفر بود تجمع کرده بودند. قبل از ورود میرحسین موسوی به سالن چندین بار از تریبون اعلام شد که به دلیل کثرت جمعیت سخنرانی لغو شده است که با اعتراض دانشجویان همراه شد. بسیاری از دانشجویان با بستن پارچه هایی که روی آنها نوشته شده بود “دانشجویان زندانی را آزا د کنید” و با در دست داشتن تصاویری از دانشجویان زندانی امیرکبیر اعتراض خود را به ادامه بازداشت دانشجویان امیرکبیر اعلام کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، درابتدای این جلسه که دانشجویان مکررا شعارهای «دانشجوی زندانی آزادباید گردد»، «عباس حکیم زاده آزاد باید گردد» و «مرگ بر دیکتاتور» را فریاد میزدند، مهندس موسوی که شرایط را برای سخنرانی طولانی مناسب نمی دید با بیاناتی کوتاه خواستار شنیدن مطالبات نمایندگان دانشجویان شد.

یکی از دانشجویان به عنوان اولین نفر بیانیه هیئت موسس انجمن اسلامی -که اعضای آن را مسئولین دانشگاه انتخاب کرده اند- را قرائت نمود که مورد استقبال از سوی دانشجویان قرار نگرفت.

و پس از آن دانشجوی دیگری که از طرف عده کثیر دانشجویان داخل سالن حمایت می شد به عنوان نماینده انجمن اسلامی حقیقی این دانشگاه، اولین بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی را قرائت نمود. طی این بیانیه انجمن اسلامی این دانشگاه به عنوان انجمن وابسته به دفتر تحکیم (طیف علامه) معرفی شد و انجمن اسلامی جعلی را بی اساس و فاقد مشروعیت دانست که با شعار “انجمن بسیجی نمی خوایم نمی خوایم” دانشجویان همراه شد.

در ادامه این مراسم یکی از دختران دانشجو به عنوان نماینده دانشجویان دختر دانشگاه به ایراد سخنانی پرداخت و با محکوم کردن روند برخوردها با جنبشهای مدنی مخصوصا جنبش زنان سیاستهای مستبدانه حاکمیت را علیه جنبش های زنان و کمپین یک میلیون امضا نا عادلانه خواند و سخنانش را با شعار”یا مرگ یا آزادی” پایان داد که دانشجویان یک صدا این شعار را فریاد زدند. موسوی در پاسخ به این دانشجو افزود: عدالت در قانون و عدالت در آزادی باید اجرا شود چه در مورد زنان و چه در مورد مردان!

مهندس موسوی در مورد مسئله قومیتها و اهل سنت و اقلیت های محروم عنوان کرد در همین کرمانشاه اهل حق ها در زمان جنگ مشکل داشته و با آنان برخورد می شد. در همان زمان بنده از حقوق آنها صراحتا دفاع کردم. اگر رای بیاورم در حد اختیارات خود با این گونه تبعیض های قومیتی مقابله می کنم. به گزارش خبرنامه امیرکبیر موسوی افزود: بنده در این شرایط احساس خطر کردم و به خاطر اینکه در خودم احساس مسئولیت کردم که بمک این مردم کشور را به پیش ببرم.

موسوی اظهار داشت: ما کشور پیشرفته می خواهیم ما ایران عقب مانده و در حال تنش را نمی خواهیم! ما انقلاب نکردی که رئیس جمهور یا نخست وزیر دائمی داشته باشیم. باید با این روند ها مبارزه کرد و من عادت ندارم که چیزی بگوی مکه عمل نکنم.

موسوی در پاسخ به این سوال که “آیا در دولت شما خط قرمزها و جود دارند و عبور از خط قرمزها موجب ستاره دار شدن دانشجویان است؟” گفت: “بنده با این مسئله ستاره دار شدن دانشجویان مخالفم. وی در مورد مسئله آزادی و حقوق شهروندی اظهار داشت: “حق هر کسی است که آزاد باشد و یکی از وظایف رئیس جمهور حمایت از حقوق شهروندی است واژه کرامت انسان واژهای کلیدی است و همه باید به حقوق انسانها احترام بگذاریم.”

در پایان مراسم و در حالی که هنوز برخی از دانشجویان نتوانستند صحبت کنند نماینده جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه خود را به دلیل متشنج شدن سالن و ترک مهندس موسوی از سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم نیمه تمام ماند.

در طی این مراسم دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با در دست داشتن تصاویر دانشجویان زندانی و پلاکاردهایی با مضامین “اوین دانشگاه شده”، “دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد”، “تحکیم طیف شیراز نه!”، “عباس حکیم زاده را آزاد کنید” بارها و بارها با شعارهایی خواستار آزادی دانشجویان بیگناه امیرکبیر شدند.



No comments: