Friday, March 20, 2009

سرکوب مراسم "هفت سین آزادی" در برابر زندان اوین


سرکوب مراسم "هفت سین آزادی" در برابر زندان اوین

کميته گزارشگران حقوق بشر
سرکوب مراسم " هفت سین آزادی" در برابر زندان اوین و بازداشت تعدادی از حاضران
مراسم "هفت سین" خانواده های زندانیان سیاسی که قرار بود امروز همزمان با سال تحویل در برابر زندان اوین برگزار شود، با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت و بازداشت شماری از حاضران منجر شد.
ساعت 3 بعدازظهر امروز، جمعی از خانواده های دانشجویان زندانی، اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و شمار دیگری از فعالان دانشجویی و حقوق بشر به همراه شخصیت هایی چون دکتر محمد ملکی،کیوان صمیمی و .. با حضور در برابر زندان اوین، قصد داشتند تا در همبستگی با زندانیان سیاسی، سفره هفت سین خود را پشت دیوارهای اوین برپا دارند، با این وجود نیروهای انتظامی با برخورد خشونت آمیز با تجمع کنندگان، آنان را پراکنده نموده و تعدادی را بازداشت کردند.
این نیروها، همچنین با حمله به ماشین های شرکت کنندگان اقدام به کندن پلاک ماشین آنها، نمودند.
در این مراسم، بهاره هدایت، مهدی عربشاهی، میلاد اسدی به همراه پدرش، سعید فیض الله، دکتر محمد ملکی، و مادر نریمان مصطفوی دانشجوی زندانی بازداشت شده اند. تاکنون از اسامی دیگر بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست. گفتنی است دکتر ملکی پس از دقایقی، آزاد شده و مجددا به محل مراسم بازگشت.
همچنین فرید هاشمی و فرید امین نظری دو تن دیگر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز، دقایقی پیش با مراجعه به محل پلیس امنیت در تهران، خواهان پیگیری وضعیت بازداشت شدگان شدند، با این حال مسئولان پلیس امنیت، این دو فعال دانشجویی را نیز بازداشت نمودند.
تاکنون از محل انتقال و نگهداری بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست

No comments: