Thursday, May 07, 2009

خبرگزاری فرانسه: یک زن (زینب نظرزاده) دیروز اعدام شد


خبرگزاری فرانسه: یک زن (زینب نظرزاده) دیروز اعدام شد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران به نقل از رسانه های حکومتی نوشت 9 نفر از جمله یک زن طی یکی دو روز اخیر در ایران اعدام شدند.
به نوشته خبرگزاری فارس، پنج نفر در زندان کرمان حلق آویز شدند. تاریخ دقیق اعدام این پنج تن اعلام نشده است. این در حالیست که روزنامه وطن امروز از اعدام 4 نفر از جمله یک زن بنام زینب نظرزاده در روز چهارشنبه در زندان اوین خبر داده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت شمار اعدامها طی هفته های اخیر در ایران افزایش یافته است.
سایت تغییر برای برابری: زینب ۲۸ ساله متهم به قتل همسر مسن خود دو سال است که بی وکیل در زندان به سرمی برد و قرار است سحرگاه چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت حکمش اجرا شود. با خانواده اش در شهرستان اهر تماس می گیریم بی خبر هستند و به سختی می توانیم خبر را به انها اطلاع دهیم . برادرش می گوید دو ماه پیش مادرمان ازناراحتی زینب فوت کرد و حالا باید عزا دار خواهرخود شویم. از همه حمایت می خواهد. می گوید ما الان راه می افتیم از شما تقاضا داریم نگذارید حکم اجرا شود. با خانواده مقتول تماس می گیریم . هیچ کدام از شماره هایی که دوستان زینب به ما داده اند جواب نمی دهد. انگار آنها راه افتاده اند تا شاهد اجرای حکم زینب باشند. با چند تن از وکلا تماس می گیریم. می گویند تنها آقای شاهرودی می تواند اجرای حکم را به عقب بیاندازد. با فعالان زن و مرتبط با دفتر آقای شاهرودی هم تماس می گیریم زمان کوتاه است و امیدی نیست.
ماشین اعدام در ایران؛ پنج تن دیگر حلق آویز شدند
گزارش پیشین: دستگاه قضايی رژیم اسلامی پنج تن دیگر را در زندان کرمان بدار آویخت. اتهام این افراد قاچاق مواد مخدر اعلام شده است. با اعدام این پنح تن شمار اعدام شدگان در ایران از ابتداى سال ميلادى تا کنون به بیش از 170 نفر رسیده است.
طی روزهای اخیر یک دختر جوان در رشت، یک نفر در اردبیل، سه تن دیگر در اصفهان و هشت نفر نیز در زندان تايباد در استان خراسان رضوى اعدام شدند.
این اعدامها تنها مواردی را شامل می شود که گزارش آن در رسانه های حکومتی درج شده و مسلما شمار واقعی اعدامها بیش از اینها است.
سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر بارها از رژیم جمهوری اسلامی خواسته اند ماشین اعدام در ایران را متوقف سازد.
سازمان عفو بين ‌الملل روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از رژیم اسلامی خواست، اعدام نوجوانان را متوقف كند.
این سازمان نوشت برنامه ‌ريزى برای اعدام دو نوجوان دیگر آن هم چند روز پس از اعدام انزجارآور دلارا دارابى نشان مى ‌دهد كه مقامات رژیم تهران هيچ احترامى براى قوانین بين ‌المللی قائل نيستند.
به گفته سازمان عفو بين الملل، دستکم 135 نوجوان هم اکنون در زندانهای جمهوری اسلامی در صف اعدام قرار دارند
.

No comments: