Thursday, May 21, 2009

اعتراض دانشجویان در جلسه سخنرانی میرحسین موسوی در دانشگاه زنجان

اعتراض دانشجویان در جلسه سخنرانی میرحسین موسوی در دانشگاه زنجان

خبرنامه امیرکبیر: روز سه شنبه گذشته میرحسین موسوی برای سخنرانی در دانشگاه زنجان حضور پیدا نمود
به گزارش دانشجویان زنجان، چهار ساعت قبل از آغاز سخنرانی حزب مشارکت و مجاهدین زنجان سالن را با کسانی که پرچم های سبز در دست داشتند پرنموده و در جلوی درب ورودی جلسه نیز به کسانی که وارد می شدند پرچم سبز می دادند. جو این جلسه به شدت امنیتی بود و با استفاده از تعدادی از افراد غیردانشجوی شهر، هر گونه حرکت مخالفی را سرکوب می کردند، بطوریکه حتی اجازه ندادند دانشجویان پارچه هایی را که روی آن نوشته شده بود: < دانشگاه پادگان نیست> را به پیشانی خود ببندند. بنابر همین گزارش، چندین لیدر نیز در بین جمعیت حضور داشتند تا شعار های از پیش تعیین شده ای را سر دهند تا کسانی که در سالن با پرچم های سبز حضور داشتند آن ها را همراهی کنند.

مسئولان انتظامات سالن که توسط ستاد میر حسین موسوی انتخاب شده بودند چندین بار اعضای انجمن های اسلامی و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و دبیر انجمن اسلامی را از روی سن به پایین پرتاب نمودند و حتی اجازه ندادند دسته گلی که توسط نماینده ی کانون های فرهنگی دانشگاه تدارک دیده شده بود به میر حسین موسوی داده شود و آن را تکه تکه کردند چرا که محتوای سخنرانی وی بر ضد موسوی بود.

میر حسین موسوی یک ساعت و نیم برای ورود به سالن تاخیر داشت و از یک ساعت قبل از ورود وی کلیپ ها و آهنگ های مختلفی در سالن پخش شد که از جمله ی آن ها آهنگ یار دبستانی و سرود های جنبش چپ بود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز قبل از برگزاری جلسه مسئولان برگزاری مراسم قبول کرده بودند تا نماینده ی انجمن اسلامی سوال خود را از میر حسین موسوی بپرسد ولی در طول جلسه این اجازه از وی سلب شد.

هنگامی که نماینده ی فعالین زن سوال خود را از میر حسین پرسید وی بدون توجه به سوال او به یکی از پلاکاردهای بسیج دانشجویی اشاره کرد و به جای جواب دادن به سوال، در رابطه با پلاکارد صحبت نمود. از نکات جالب جلسه این بود که علی رغم آن که در ستاد میرحسین موسوی شاخه ی بسیج ایجاد شده است وی حتی به بسیج نیز وفادار نبود و وقتی در هنگام طرح پرسش های بسیج جمعیت با سر دادن شعار “مرگ بر دیکتاتور” مانع از مطرح شدن سوالات بسیج می شدند وی حتی یکبار نیز از جمعیت نخواست که سکوت را رعایت کنند و با سکوت خود از این مسئله اعلام رضایت کرد.

همچنین هنگامی که نماینده ی انجمن اسلامی جلوی میز وی رفت و اعلام کرد که به نمایندگی از تشکل خود سوال دارد میر حسین موسوی سعی کرد به او نگاه نکند و هیچ واکنشی نشان ندهد.

در این جلسه که با صرف هزینه های هنگفت برگزار شده بود مدت کوتاهی داشت. موسوی در حدود ۵ دقیقه به سخنرانی پرداخت و تنها به یک سوال از ۴ سوال شفاهی مطرح شده پاسخ داد که اکثر این جواب ها غیرشفاف

No comments: