Monday, May 25, 2009

شکواييه جلوه جواهری به رئيس قوه قضائيه:



شکواييه جلوه جواهری به رئيس قوه قضائيه:به ادامه بازداشت غير قانونی من پايان دهيد
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۵ مه ۲۰۰۹

تغيير برای برابری - در پی بازداشت و ادامه بازداشت غيرقانونی جلوه جواهری در ساعات بامدادی ۱۲ ارديبهشت، وی با ارسال شکوايه ای به رئيس قوه قضائيه خواهان پايان دادن به بازداشت غيرقانونی و روشن شدن وضعيتش شده است. در اقدامی مشابه کاوه مظفری نيزبا ارائه اعتراض نامه ای به مددکاری زندان خواهان رسيدگی به وضعيت خودش و همسرش شده است.نامه جلوه جواهری ديروز نوشته شده بود اما چون قرار بود بازديد از بند عمومی زنان صورت بگيرد، عاليه اقدام دوست - که به دليل شرکت در تجمع زنان در ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ محکوم به حبس شده بود - و جلوه جواهری را به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل کردند! و امروز هم به او گفته شده است که به دليل آن که مددکار مسئول زندانيان امنيتی با ديگر زندانی ها متفاوت است و مددکار مسئول در زندان نيست او می تواند نامه اش را در روز ملاقات به خانواده اش بدهد تا خودشان پی گيری کنند. مادر جلوه می گويد روز ملاقات سه شنبه هاست ولی به ما گفتند اين سه شنبه ملاقات نيست.بنابراين نامه اش را تلفنی برايم خواند و من خودم به دفترآقای شاهرودی ارائه می دهم جلوه در نامه خود خطاب به آيت الله شاهرودی، رئيس قوه قضائيه،نوشته است :اينجانب جلوه جواهری فرزند منوچهر بامداد ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ بدون حکم بازداشت و به گونه ای نامتعارف دستگير شده و تا کنون در بازداشت هستم، اين در حالی است که هنوز تفهيم اتهام نشده ام. نيمه شب ۱۱ ارديبهشت زمانی که به خانه مراجعه کردم متوجه حضور ماموران امنيتی شدم که به همراه همسرم کاوه مظفری، که بعد از ظهرهمان روز در پارک لاله دستگير شده بود، وارد خانه شده بودند.همسرم اعتراض کرد که ماموران حاضر در خانه بدون حکم بازرسی به تفتيش خانه پرداخته اند و متذکر شد که اين کار بر خلاف قانون است. من نيز زمانی که علت حضور ماموران را پرسيدم به من گفتند که اين مساله به من مربوط نيست. ماموران حين بازرسی خانه وسايل شخصی من را، به همراه وسايل همسرم بردند. زمانی که اعتراض کردم که اگر همسرم را دستگير کرده اند و در اين محدوده حق حود می دانند که وسايل شخصی او را بدون هيچ حکمی ببرند بر چه اساسی وسايل من را ضبط می کنند؟ پاسخ دادند که حق اعتراض ندارم و آنها هستند که تعيين می کنند در چه محدوده ای می توانند عمل کنند.پس از تفتيش خانه، ماموران از من خواستند برای پاره ای توضيحات و پاسخ به پرسشها به همراه آنها بروم. متذکر شدم طبق قانون برای پاسخگويی به آنها بايد احضاريه کتبی از سوی دادگاه برای من ارسال شود، آنها در عوض، در واکنش به اعتراض من مبنی بر الزام به رعايت قوانين کشور با خشونت و برخورد تند من را ازخانه بيرون کشيدند و به بازداشتگاه وزرا بردند.حدود ساعت ۳ بامداد ۱۲ ارديبهشت بازداشتگاه وزرا من را تحويل گرفت درحاليکه هيچ گونه حکمی مبنی بر بازداشت من وجود نداشت، عصر همان روز به همراه ۱۶ بازداشت شده زن ديگر به زندان اوين فرستاده شدم. ۱۶ روز در انفرادی اندرزگاه بند ۳۰۵ اوين به همراه ۱۶ نفر ديگردر بازداشت بودم و پس از آن در تاريخ ۲۷ ارديبهشت به بند ۲ عمومی نسوان منتقل شدم.در تمام اين مدت تفهيم اتهام نشدم. در طول مدت بازجويی به نحوه بازداشت غير قانونی خود اعتراض داشتم و بارها متذکر شدم که بدون تفهيم اتهام بازجويی و ادامه بازداشت من غير قانونی است. بازجويان اطلاعاتی نيز نسبت به دليل بازداشت من اظهار بی اطلاعی کردند و وعده دادند که پيگيری خواهند کرد، اما هيچگونه رسيدگی در طول اين مدت صورت نگرفته و همچنان وضعيت من نامشخص است.آخرين بازجويی من در تاريخ ۲۴ ارديبهشت انجام گرفت و در آن تاريخ به من اعلام شد که بازجويی من به اتمام رسيده است و پرونده را به دادسرا می فرستند اما همچنان وضعيت من نامشخص است.طبق حقوق شهروندی و حقوق متهمين، اتهام بايد سريعتر به متهم تفهيم شود. پس از تفهيم اتهام از متهم تامين گرفته می شود اين تامين بر مبنای نوع جرم، دلايل اثبات آن، آثار به جا مانده از جرم، شخصيت متهم و ... دارای شدت و ضعف است که شديدترين آن بازداشت موقت و خفيفترين آن التزام به حضور نزد مقام قضايی با قول شرف است. حال چگونه است بدون تهفيم اتهام به من، شديدترين تامين که قرار بازداشت است از من گرفته شده است؟اکنون خواستار آن هستم که به بازداشت غير قانونی من خاتمه داده شده و وضعيت من را روشن کنيد.جلوه جواهری - ۳ خرداد ۱۳۸۸

No comments: